HOTEL ARÉNA | Mesto
Autori | Mgr. art. Patrik Bujňák
Spoluautori | Mgr. art. Mária Bujňáková
Firma, ateliér | Mgr. art. Patrik Bujňák - FURNICOOLTURE, IČO: 51446636 | http://www.furnicoolture.com/
Foto | Marek Rohaľ
Autorský popis | Štúdia interiéru hotela Aréna, situovaného v širšom centre Košíc, v sebe ako celistvý návrh prepája viaceré interiéry s rôznymi spoločenskými funkciami. Priestor hotela je rozdelený do piatich základných častí – recepcia, bistro a kaviareň, reštaurácia izby a Skylounge bar. Štúdia hotela Aréna pracuje so základnou koncepčnou linkou, ktorá sa opiera o priame spojenie hotela s hokejovou Steel arénou a pomocou vizuálnych prvkov v kombinácii s výberom materiálov, umocňuje a prenáša do interiéru pocit chladu a ľadu. Návrh pracuje s týmito atribútmi v súlade s predstavou investora a najmä v harmónii s funkciou priestoru, ktorý má v návštevníkoch vzbudzovať príjemné pocity.
V prípade recepcie dostáva prívlastok chladné prostredie ten pravý význam. Biele, hladké polygonálne formy recepčného pultu sú inšpirované práve ľadovými kryštalickými formami. Útulnosť interiéru zase zabezpečuje viac typov teplého ambientného osvetlenia a panelov z drevovláknitých dosiek Innovus. Interiér bistra, ktoré sa nachádza v tesnej blízkosti, reflektuje aktuálne požiadavky, kladené na modernú gastronómiu. V celkovej koncepcii interiéru bistra i reštaurácie sa objavujú štylizované prvky, vychádzajúce z ľadovej tematiky a zároveň vizuálnej identity hotela. Jednou z hlavných požiadaviek investora pri vytváraní interiérov izieb bolo navrhnúť vybavenie tak, aby aj napriek menším rozmerom miestností bol zabezpečený čo najvyšší užívateľský komfort. Izby sú navrhnuté tak, aby uspokojili návštevníkov príjemným interiérom a zároveň v čo najväčšej možnej miere plnili svoju funkciu. Najzásadnejším atribútom Skylounge baru je jeho samotné umiestnenie, ponúkajúce jedinečný výhľad na hraciu plochu štadióna Steel Aréna z piateho poschodia hotela. Celý koncept interiéru je preto podmienený práve tomu, aby zabezpečil čo najkomfortnejší zážitok zo sledovania prebiehajúceho programu. Interiér je navrhnutý primárne z materiálov tmavých odtieňov, osvetlenie baru je prísne ambientné s funkciou stmievania, aby bol dosiahnutý čo najväčší zážitok, bez akýchkoľvek rušivých elementov.
Komplexnosť štúdie hotela Aréna je podporená aj vytvorením vlastnej vizuálnej identity hotela. Logo hotela pozostáva zo štylizovaného symbolu, inšpirovaného lineárnou štruktúrou snehovej vločky so zvolenou ľadovou farebnosťou. Jednotný vizuálny štýl tvoria merkantilné tlačoviny, orientačný systém, tlačoviny, menu, informačné tabule a ďalšie špecifické produkty. Súčasťou rozsiahleho projektu boli aj logotypy pre prevádzky hotela – bistro a kaviareň, vynovenú prvú autorskú reštauráciu ZORE a exkluzívny Skylounge bar.